Búsqueda avanzada
ESCAPARATEILUSTRACIÓNILUSTRACIÓN CIENTÍFICAMONOGRÁFICOS DE ILUSTRADORESCOMPENDIOS DE ILUSTRACIÓNGRÁFICAS PERSONALESALBUM ILUSTRADOFUNDAMENTOS DEL DIBUJO E ILUSTRACIÓNTATUAJE - TATTOOFOTOGRAFÍAMONOGRÁFICOS DE FOTÓGRAFOSENSAYOS DE FOTOGRAFÍACOMPENDIOS DE FOTOGRAFÍATÉCNICAS DE FOTOGRAFÍAARTEENSAYOS DE ARTETÉCNICAS ARTÍSTICASMONOGRÁFICOS DE ARTISTASHISTORIA DEL ARTEDIBUJOCOMPENDIOS DE ARTEVIDEOARTE Y NUEVAS TECNOLOGÍASCOLLAGEPEQUESPEQUES - MANUALIDADESJUVENILARTE Y MÚSICAPEQUES - COCINACÓMIC PARA JÓVENESDIVULGACIÓNMODAJOYERÍAMONOGRÁFICOS DE MODAENSAYOS DE MODAACCESORIOSFOTOGRAFÍA DE MODATEXTILES Y ESTAMPADOSILUSTRACIÓN DE MODALIFESTYLE, ICONOS Y TENDENCIASCOMPENDIOS DE MODAHISTORIA DE LA MODACOSMÉTICA, PERFUMERÍA, HAIRDRESS, NAIL ARTCOSTURA, PATRONAJE Y MANUALESMODA MASCULINALENCERÍA & ROPA DE BAÑODISEÑO GRÁFICOLOGOS/IDENTIDAD CORPORATIVADIGITAL Y WEBDISEÑO EDITORIAL & Hš DEL LIBROPACKAGINGCOMPENDIOS DE DISEÑOTIPOGRAFÍAENSAYOS DE DISEÑO Y FUNDAMENTOSCOLORPROMOCIONALINFOGRAFÍA, SEÑALÉTICA & MAPASCARTELES Y FLYERSCLIP ARTMONOGRÁFICOS DE DISEÑADORESAUTOEDICIONESCÓMICCOMPENDIOS DE CÓMICVIÑETACÓMIC - HISTORIA & ENSAYOSPAPELERÍAVIDASBIOGRAFÍAS Y MEMORIASCORRESPONDENCIANOVELA HISTÓRICAAUDIOVISUALANIMACIÓNMOTION GRAPHICSVIDEOJUEGOSCINE & TVARTE URBANOMONOGRÁFICOS DE ARTE URBANOPERSONAJES Y MUÑECOS, TOYSDISEÑO DE ESPACIOSEVENTOS, EXPOSICIONES Y FERIASILUMINACIÓNESCENOGRAFIAPAISAJISMO/ARTE FLORALTIENDAS, BARES, RESTAURANTES Y HOTELESPUBLICIDADENSAYOS PUBLICIDAD Y BRANDINGREDES SOCIALESMARKETING Y COMUNICACIÓNREVISTASLHIBRIDOSVINILOSDISEÑO DE PRODUCTOCREATIVIDADLITERATURAPOESÍALITERATURA ILUSTRADANARRATIVAENSAYOSMÚSICAMANUALIDADESPUNTOGANCHILLOFIELTROPATCHWORKBORDADO, COSTURA, ENCAJE & TEJIDOPAPIROFLEXIASCRAPBOOKSESTAMPACIÓN & IMPRESIÓNLIBROS PARA COLOREARCERÁMICA Y PORCELANADIY - PAPELRESTAURACIÓN & MADERAHUMORVIAJESSKATE, SURF, BIKE, CARSGASTRONOMÍA & NUTRICIÓNBEBIDAS


Encuadernación: 

Idioma: Inglés

ISBN: 978-0-8478-6010-4


No hay Stock en librería,
tenemos que pedirlo.

Distribución nacional: 4/7 dias
Importación: 3/6 semanas

Wedgewood - A story of creation and innovation

Blake-Roberts, Gaye


The most comprehensive presentation to date of Wedgwood, English purveyor of fine china, porcelain, and luxury accessories known for its timeless, elegant, and classic designs.
This is the definitive book on Wedgwood, the preeminent luxury china brand in the world and the essence of English design and craftsmanship. Founded in 1759, Wedgwood has a deep heritage in pottery making that represents timeless design and enduring style. The eponymous founder, Josiah Wedgwood, was an entrepreneur and visionary who quickly became Britain’s most successful ceramics pioneer, elevating pottery from a cottage craft into a luxury good and an art form. He was the mastermind behind Wedgwood’s most enduring pieces, including Queen’s Ware, Black Basalt, and Jasperware. That tradition of master craftsmanship and innovation continues today as Wedgwood works with celebrated designers such as Vera Wang and Jasper Conran.
With historic photographs, drawings, and watercolors from Wedgwood’s extensive archive, which display the craftsmanship and technical innovation, this book is a visual celebration of English design. It offers a lavish look at some of the most timeless china creations in history with a focus on Wedgwood’s 100 icons, in-depth essays on the brand and its history, and pattern books and sketches from the Wedgwood archives. While paying homage to the pioneering spirit of Wedgwood, this volume documents the achievements of a brand that is a symbol of elegance and timelessness, infusing classic craftsmanship with fresh design, and promises to impress fans of Wedgwood, old and new.



63.50 €


Añadir a cesta
Copyright © 2018 Panta Rhei
Condiciones generales
Política de privacidad
Síguenos en Facebook
Diseño Sergio Juncos